Kunstmatige intelligentie is volop in ontwikkeling. Spraakcomputers, Facebook en Amazon laten ons via slimme algoritmes die producten en beelden horen of zien die we bewust en onbewust tot ons willen nemen. De klassieke retailer kende zijn klant, hij herkende haar aan haar gezicht, wist zijn naam en kende zijn voorkeuren. Dat gold voor kruidenier en retailers in b.v. mode. De retailer wist welke maat je droeg, welke kleur goed bij je past en stemde daar zijn sortiment op af. Straks - en vaak nu al - doet de computer dat. En dat geldt voor alle bedrijfstakken in de consumentenindustrie.

Dat doen de slimme computers op basis van kunstmatige intelligentie. Grote bergen data worden verzameld om de consument uiteindelijk snel en doeltreffend dat te kunnen bieden waar ze naar op zoek is. Bij voorkeur voordat ze zelf weet dat ze iets nodig heeft. Voorspellend in de wereld van de handel. En de medische wereld. En de auto industrie. En...en...en...geen enkele berdrijfstak ontkomt aan de sprong naar kunstmatige intelligentie. Hierboven zie je het station in Arnhem, we leren onze slimme computer de objecten te herkennen. Personen, auto's en bussen worden al herkend. Straks is het mogelijk via deze techniek geslacht, leeftijd en stemming van de mens te bepalen. Aangestuurd vanuit kunstmatige intelligentie.

Reacties

Voeg een opmerking toe

beschermd met reCAPTCHA Privacy - Voorwaarden
Annuleren